Data: 14 stycznia 2011
Książka „Czas rekinów” nie podaje gotowej recepty na to, jak stać się rekinem biznesu, ale opisuje wiele inspirujących do działania historii, m.in.: jak z upadającej firmy stworzyć maszynę przynoszącą wielomilionowe zyski; jak mały, lokalny zakład rozwinąć w międzynarodową korporację i, w końcu, jak mało znany produkt przeistoczyć w ponadczasowy, kultowy przedmiot pożądania.
Ford, Disney, Hewlett, Packard, Dell, Mariott, Gillette to znane na całym świecie marki, za którymi kryją się wybitni liderzy, przedsiębiorcy i dyrektorzy generalni. Czytając historie tych wyjątkowych przywódców, przenosimy się w czasie i dowiadujemy się, jak rodził się obecny świat biznesu.
Książka prezentuje sylwetki wybranych liderów i dzieje prowadzonych przez nie firm w XX wieku. Każdy rozdział jest poprzedzony wstępem zawierającym opis danej dekady, w tym: charakterystykę społeczeństwa, przebieg zmian demograficznych, rządy polityczne, rozwój technologii i globalizacji. Kontekst i otoczenie, w jakim działały dane jednostki miały olbrzymi wpływ na rozwój i kształt kierowanych przez nie przedsiębiorstw. Jednak to osobowość i determinacja liderów decydowały o sukcesie firmy - np. w czasie wielkiego kryzysu lat 30. powstała firma kosmetyczna Revlon, a konkurencyjny Max Factor przeprowadził w tym okresie udaną ekspansję rynkową.
Czas rekinów. Liderzy amerykańskiego biznesu XX wieku, Anthony J. Mayo, Nitin Noria, Wydawnictwo Onepress