Data: 29 maja 2013
Amazon niewątpliwie odniósł spektakularny sukces. W ciągu zaledwie kilkunastu lat przekształcił się z niedochodowej księgarni internetowej w zyskowną platformę handlową oferującą również elektronikę, filmy, gry komputerowe, muzykę, odzież, zabawki i wiele innych produktów.
Niewątpliwie sukces firmy jest zasługą jej założyciela. Jeff Bezos jest bowiem wizjonerem z ogromnym wyczuciem biznesowym. Zdziwiłby się jednak ten, kto pomyślałby, że historia Amazonu jest kolejną historią z serii „od zera do milionera". Od samego początku inwestycje w firmę przekraczały kwoty dostępne dla przeciętnego start-upa, a aby wygenerować zyski, inwestorzy wyłożyli setki milionów dolarów.
Kim jest Jeff Bezos? Dlaczego postanowił zająć się handlem internetowym? Dlaczego zaczął od sprzedaży książek? Czy historia Amazonu to samo pasmo sukcesów, czy może jego założycielowi zdarzyły się także porażki? Autor książki stara się szczegółowo odpowiedzieć na te oraz wiele innych pytań związanych z niewątpliwym sukcesem firmy. Książka jest szczególnie warta polecenia osobom, które niewiele wiedzą o sukcesie serwisu. Pozostali czytelnicy z pewnością większą uwagę zwrócą na sylwetkę założyciela, której autor poświęcił bardzo dużo miejsca.
Książkę czyta się przyjemnie, choć momentami wymaga dużego skupienia. Autor bowiem często przeskakuje z wątku do wątku, ponadto nie zawsze zachowana jest chronologia wydarzeń. Nie psuje to jednak przyjemności z samego czytania. Dużo faktów i rzeczowość to niewątpliwe zalety książki. Jeff Bezos jest momentami idealizowany, ale nikt nie zaprzeczy, że jest to rewelacyjny biznesmen. Autor nie zapomniał o jego wadach, jak i zarzutach wobec samej firmy. Warte uwagi jest podejście do pracowników i dostawców. Jest to pozycja obowiązkowa dla wszystkich przedsiębiorców.