Data: 11 sierpnia 2012
O tym, że relacje osobiste są w biznesowej rzeczywistości bardzo istotne, nie trzeba zapewne nikogo przekonywać. Rekomendacja znajomego może pomóc w znalezieniu pracy czy też zdobyciu ważnego zlecenia. O tym, jak przekuć znajomości w korzyści biznesowe, powstało na razie Polsce niewiele publikacji. Jedną z nich jest wydany w tym roku „Praktyczny poradnik networkingu”.
Jest to książka niewielkich rozmiarów, ale zawierająca wiele cennych rad i wskazówek. To połączenie porad dotyczących umiejętności interpersonalnych, savoir-vivre’u oraz wiedzy dotyczącej marketingu i PR. Znajdziemy w niej informacje m.in. o tym, jak kształtować swój wizerunek, jak nawiązywać i podtrzymywać kontakty, jak umiejętnie wyświadczać innym przysługi budujące długotrwałe relacje, jak i kogo polecać, a także jak sprawić, by samemu było się rekomendowanym.
Wiele wskazówek zawartych w książce jest oczywistych dla osób, które mają doświadczenie w budowaniu relacji biznesowych. Niemniej jednak, nawet dla takich osób książka ta może być dobrym usystematyzowaniem wiedzy, która dotąd była czysto intuicyjna – co więcej, pozwala przemyśleć to, czy w którymś miejscu nie popełniają błędów. Natomiast dla nowicjuszy dopiero rozkręcających swój interes „Praktyczny poradnik networkingu” będzie zapewne bardzo przydatną lekturą.