Data: 18 października 2012
Nazwisko Cialdini to marka sama w sobie. Ten słynny psycholog jest uznawany za jednego z najwybitniejszych ekspertów z zakresu technik perswazji, a jego książka „Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka” stała się światowym bestsellerem. Czy warto przeczytać także nowsze dzieło Cialdiniego?
W swojej najsłynniejszej książce, wydanej dekadę temu, Cialdini sformułował sześć zasad, ukazujących metody wywierania wpływu na innych. Te same zasady są przytaczane w najnowszym wydawnictwie tego autora. Książka „Zasady wywierania wpływu na ludzi” nie jest niczym więcej niż tylko przywołaniem najsłynniejszych teorii Cialdiniego w uproszczonej formie i z podaniem nowych przykładów. Jest to lektura niedługa (książka jest niewielkich rozmiarów i ma około 100 stron) i podana raczej w formie wykładu, nie zaś szczegółowych analiz. W porównaniu do najsłynniejszego dzieła Cialdiniego, jest więc to książka dużo uboższa w treść. Jej zaletą jest jednak skupienie się autora w większej mierze na przykładach ze świata biznesu.
Tym, którzy czytali „Wywieranie wpływu na ludzi”, nowa książka sławnego psychologa może przynieść rozczarowanie. Jednak prosty przekaz i niewielkie rozmiary książki mogą być także atutem, bowiem dla osób zupełnie niezaznajomionych z technikami perswazji lektura „Zasad wywierania wpływu na ludzi” może stanowić pewien wstęp do tych zagadnień. Poza tym, do książki dołączony jest audiobook zawierający treść całego wykładu, co czyni książkę przyjazną różnym typom odbiorców.
Podsumowując: jest to lektura dobra jako wstęp do tematu psychologii wpływu lub jako powtórka z tych zagadnień. Natomiast głębszą analizę znajdziemy w książce „Wywieranie wpływu na ludzi”.