Data: 18 maja 2012
Wbrew temu, co sugeruje tytuł, książka Coverta i Sattersena jest przydatna nie tylko dla biznesmenów. Można ją raczej scharakteryzować jako ciekawą pozycję dla osób chcących doskonalić siebie i środowisko pracy, w którym funkcjonują.
„100 najlepszych książek biznesowych” to lektura zawierająca opisy i główne przesłanie zawarte w najważniejszych (w opinii autorów) – i często bestsellerowych – książkach dotyczących różnych zagadnień związanych z biznesem, począwszy od samodoskonalenia, poprzez kwestie związane z zarządzaniem i strategią, aż do zagadnień związanych z przedsiębiorczością czy innowacyjnością. Poszczególne typy zagadnień są pogrupowane, co ułatwia korzystanie z książki. Dodatkowym atutem są odnośniki do pozycji niezawartych w niniejszej książce, umożliwiające sprawne znalezienie dodatkowych książek pogłębiających wiedzę z danej dziedziny.
Opis każdej książki wskazuje jednocześnie na jej grupę docelową. Autorzy starają się za każdym razem określić, kto może najbardziej skorzystać na przeczytaniu danej pozycji – czy będzie to szeregowy pracownik korporacji, czy wspólnik w niewielkim przedsiębiorstwie, czy też menedżer dużej firmy. „100 najlepszych książek biznesowych” nie jest więc kompendium wiedzy dla leniwych – raczej zbiorem wskazówek, za pomocą których będziemy potrafili zidentyfikować stojące przed nami wyzwanie i się z nim zmierzyć.